„Sunkumuose visada slypi galimybės“ A. Einšteinas
Noriu užsisakyti asmeninę treniruotę


Man svarbi Jūsų nuomonė!

Apie www.rbimba.lt puslapį sužinojote iš ?

Rezultatai

Loading ... Loading ...

Riebalai – neatsiejama naudinga ir reikalinga maisto medžiaga mūsų organizmui

Parengė dietistas, mitybos specialistas Lukas Jaliūnas

Riebalai yra viena iš esminių kasdieninės mitybos sudedamųjų dalių. Pagal kilmę jie skirstomi į augalinės ir gyvulinės kilmės produktus. 1 g riebalų išskiria 9 kcal. Tai kaloringa, daug energijos ir sotumo suteikianti maisto medžiaga.
Visi maisto riebalai susideda iš sočiųjų ir nesočiųjų riebalų rūgščių bei cholesterolio. Jei maiste daugiau sočiųjų riebalų rūgščių, tai – sotieji riebalai, jei nesočiųjų – nesotieji riebalai. Sotieji riebalai yra gyvulinės kilmės, nesotieji – augalinės.
Augalinės kilmės riebalai – tinkami žmogaus organizmui ir labiau rekomenduotini vartoti nei gyvulinės kilmės. Dažnas propoguojantis tinkamą ir aktyvų gyvenimo būdą visiškai eliminuoja gyvulinės kilmės riebalus iš savo mitybos raciono, nors taip daryti yra nepatartina. Mitybos racione turi būti abiejų tipų riebalų.
Augalinės kilmės riebalai, dar kitaip vadinami „geraisiais“ riebalais, yra vienas iš svarbiausių maisto medžiagų šaltinių, nes naudingiausias žmogaus organizmui. Skeptišką požiūrį į abiejų tipų riebalų vartojimą labiausiai turėtų keisti prižiūrintieji ir koreguojantieji kūno linijas. Reikia atminti, kad riebalai yra svarbi maisto medžiaga, kuri lemia visų organizmų hormoninio fono pastovumą. Visiškas riebalų atsisakymas gali sutrikdyti svarbių vitaminų pernašą ir įsisavinimą, reprodukcinę sistemą, regeneracinius procesus, moters ciklo pastovumą, pabloginti sveikatą ir savijautą. Riebalai turi sudaryti ne daugiau kaip 30 % paros kaloringumo (sveikam žmogui). Iš jų 70 % turi sudaryti augaliniai riebalai ir 30 % gyvuliniai, kuriuose būtų apie 10 % sočiųjų riebalų rūgščių.

Nuotrauka iš www.sveikatosgidas.lt


Riebalų atliekamos funkcijos organizme:
• Gyvybiškai svarbių organų apsauga,
• Riebaluose tirpių vitaminų (A, D, K, E) nešiklis,
• Termoreguliacinės funkcijos reguliatorius
• Hormonų sudedamoji dalis,
• Energinė funkcija.
Augalinės kilmės riebalų šaltinis: avokadas, aliejus, riešutai ir sėklos. Gyvulinės kilmės riebalų šaltinis: riebi žuvis, mėsa, kiaušiniai.